|
GIMNAZJUM NR 40:
-
zapewnia proces
edukacyjno -
terapeutyczny dla
młodzieży z
niepełnosprawnością
intelektualną w stopniu
umiarkowanym i znacznym;
-
realizuje zajęcia z
funkcjonowania w
środowisku, techniki,
plastyki, wychowania
fizycznego, terapii
przez sztukę, muzyki,
percepcyjno -
informatyczne;
-
zapewnia uczniom
korzystanie z zajęć
korekcyjno -
kompensacyjnych,
gimnastyki korekcyjnej,
hydroterapii,
hydromasażu,
hipoterapii;
-
organizuje dodatkowe
koła zainteresowań i
zajęcia z: artoterapii,
matematyki, komunikacji
werbalnej, środowiska
przyrodniczego;
-
przygotowuje uczniów do
udziału w konkursach
plastycznych,
teatralnych oraz
zawodach sportowych.
Praca nauczycieli -
terapeutów opiera się na
wielospecjalistycznej
diagnozie, na podstawie
której tworzone są
indywidualne programy
edukacyjno -
terapeutyczne. Do
diagnozowania
wykorzystuje się
opracowaną w SOSW Nr 2
Kartę umiejętności i
postępów w rozwoju
ucznia.
Wszystkie metody pracy
są zmodyfikowane i
dostosowane do
umiejętności i
możliwości uczniów
(komunikacja
alternatywna, metoda M.
Frosig i D. Horne, H.
Tymichowej, F. Affolter,
terapia ręki);
Nauczyciele kładą nacisk
na rozwijanie sprawności
i umiejętności
niezbędnych do
samodzielnego i
niezależnego
funkcjonowania w życiu
codziennym oraz na
umożliwienie uczniowi
udziału w różnych
wydarzeniach
kulturalnych w roli
odbiorcy i twórcy
kultury.
|